Założenia projektu.

Projekt będzie polegał na:
- zamieszczaniu opisów aktywności związanych z wprowadzaniem programowania oraz tworzeniu galerii zdjęć z lekcji,
- wykorzystywaniu (sprawdzaniu) we własnej pracy wybranych aktywności zamieszczonych przez innych partnerów i tworzeniu galerii zdjęć z przeprowadzonych lekcji.

Cele (dzieci):
- rozwijanie zainteresowań informatycznych,
- doskonalenie sprawności posługiwania się komputerem, tabletem, robotem, itd.,
- utrwalanie pojęć informatycznych,
- rozwijanie logicznego i krytycznego myślenia podczas wyszukiwania, selekcji, porządkowania i oceniania informacji,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,
- angażowanie do współpracy,
- stymulowanie aktywności twórczej,
- wykorzystywanie wiedzy informatycznej w życiu codziennym.

Cele (nauczyciele):
- rozwijanie kompetencji (wiedza, umiejętności) w zakresie programowania,
- wzajemne wspieranie się w zakresie wprowadzania nauki programowania w pracy z dziećmi.

Szczegółowy plan aktywności:
1) wymiana pomysłów i opracowanie projektu,
2) zamieszczanie opisów aktywności związanych z wprowadzaniem programowania i programowaniem oraz tworzenie galerii zdjęć z lekcji – dla przejrzystości projektu w poszczególnych miesiącach staramy się prezentować aktywności związane z wykorzystaniem wyznaczonych narzędzi:
- wrzesień: CodeMonkey, LightBot,
- październik: CodeOrg,
- listopad: Tynker,
- grudzień: Scratch,
- styczeń: Minecraft,
- luty: Kodable, Daisy Dinosaur,
- marzec: Cody Roby,
- kwiecień: The Foos,
- maj: RunMarco!,
3) wykorzystywanie (sprawdzanie) we własnej pracy wybranych aktywności zamieszczonych przez innych partnerów i tworzeniu galerii zdjęć z przeprowadzonych lekcji,
4) przygotowanie ewaluacji projektu.